Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2008 13:15 - Феята на зъбките
Автор: bonnka Категория: Изкуство   
Прочетен: 7723 Коментари: 3 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 - Знаеш ли? Видях Феята на зъбките, като стана тъмно и когато мама вече спеше. Отвори вратата и влезе, а аз стисках очи за да не разбере че съм буден.

Хлапето изглеждаше някъде на около шест, седнало до мен на огряната от слънцето пейка, която бе доста висока и крачетата му висяха във въздуха. Люлееше ги и се усмихваше някак загадъчно все едно съзнанието му разкриваше обсипани с пъстрота картини.

 - Ама като влезе и луната беше с нея.

 - Кой като влезе?

 - Как кой...феята на зъбките.  Тя идва когато е тъмно вече навън, затова ти казах че влезе и луната с нея. Ти пък нали знаеш че през ноща не грее слънце, откъде да дойде светлината.

Смееше се и ме гледаше с очи които казват „Ама и ти си един глупчо, а си вече чичко, незнаеш ли че няма слънце през ноща”. Гледаше замечтано към листата на черницата все едно му говорят и продължаваше да клати крачетата си. В едната си ръка държеше пластмасова играчка а в другата (свита в юмруче) стискаше нещо. Какви ли са мечтите на децата, какво ли живее в съзнанието им. Феята на зъбките.

 - Аха, разбирам. Ти откъде разбра, че е феята на зъбките.

 - Ами влезе и стана светло а не чух да светва лампата.

 - Е нали си стискал очи?

 - Ти пък, не знаеш ли, че като си малък, ако си отвориш устата докато жумиш и светлото влиза през нея – смеха му бе като звънче. Чувствах се адски глупаво и тъпо.

 - Може да е влязъл някой друг.

 - Ти как мислиш, нали ти казах, че мама спеше и ми стискаше ръчичката. Ама аз изобщо не си я дръпнах, защото ако я събудя и ще изплаши феята на зъбките. Ти кого чакаш тук?

 - Ами...

 - Знаеш ли къде живее феята на зъбките?

 - Ами сигурно в приказките.

 - Не, ама че си и ти, не разбра ли че е истинска, а приказките са наужким. Живее в къща като зъбче.

 - Сериозно ли?

 - Ти как мислиш, че живее в палатка ли? – звук на звънчета, много сладко хлапе – Ти загубил ли си се?

 - Не, защо мислиш така?

 - Как защо? Големите не си говорят с малки, те са винаги заети и много ядосани и дори и да им кажеш нещо смешно ама изобщо не се смеят а само свиват устни. Само когато се загубят го правят, ама ти не си толкова стар нали? Само бабите и дядовците се губят и са смешни.

 - Не съм, просто чакам.

 - Кого чакаш? Твоето дете ли?

 - Ами...

 - Когато децата станат възрастни и забравят всичко, забравят дори феята на зъбките. Много са скучни, възрастните де. Все нямат време. И ама изобщо не вярват в това което им говориш. Мама казва, че ако вижда, това което виждам аз ще повярва в мечтите.

 - Да възрастните са наистина много трудни – какво можех да му кажа на това хлапе, че остаряваш, когато те забравят. И спираш да мечтаеш, защото се разочароваш.
 - Не са трудни, ами уморени и имат грижи. Мама казва, че големите стават скучни защото се стахуват.

Стана ми забавно от малкия философ, живота изглежда съвсем различен погледнат през очите на едно дете.

 - От какво се страхуват?

 - Е как, не знаеш ли нали си възрастен? От мислите се страхуват, ама че си и ти.

 - Какво стискаш в юмрук, зъбчето си ли?

 - Не, това в ръката ми беше под възглавницата, на същото място на което преди да си легна оставих зъбчето. Какво е?

Заля се от смях, заприлича ми на Малкия Мук. Спираше да се смее и аха да каже нещо започваше пак. Вече се чувствах, още по-глупаво.

 - Ама че си и ти, а си чичко, нищо не разбираш нали?

 - Ами...

 - Как да стискам зъбче, като феята на зъбките е идвала, стискам левче.

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chris - първа мисъл:
24.10.2008 14:03
тери пратчет среща сьорен киркегор
хахаха
:)
цитирай
2. verdji - :) хубаво
25.10.2008 10:23
Тъкмо и аз ще пиша за феята на зъбките:) само, че езва ли ще разиграваме инострания ритуал - подарих лампа за бюро:) а той смята да си прави изкуствено чене от падналите зъбки, ама доста години ще му отнеме сигурно.
Аз искам също фея на зъбките щото искам пак да си сменя зъбите - поне половината.
цитирай
3. hara73 - много е сладко :-)))
25.10.2008 17:03
и ми хреса това ,че света погледнат през очите на едно дете е съвсем различен и със сигурност много по -интересен от нашия свят на големите .Да не говорим , че в нашия свят няма никакви фей за съжаление.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bonnka
Категория: Изкуство
Прочетен: 259184
Постинги: 68
Коментари: 228
Гласове: 1382
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930